Cultuurbarbaar

Het was een korte nacht. Waarschijnlijk hebben we toch enigszins last van een jetlag. We waren allebei al rond 6.00u wakker. In het hotel werd op dit tijdstip natuurlijk nog geen ontbijt geserveerd, dus besloten we maar naar de supermarkt in de straat te gaan om daar een ontbijtje te scoren.
Nadat we in het hotel waren uitgecheckt konden we met de auto op pad. Tenminste dat dachten we. Onze auto stond ingesloten tussen andere auto’s. Deze moesten eerst nog verplaatst worden. En op het tempo dat de Mexicanen dat doen, waren we al enige minuten verder.

Toen we eindelijk de auto op de weg hadden, kon onze trip beginnen. De trip van vandaag zal eindigen in Merida. Maar voor we daar aan zouden komen hebben we een stop in Chichen Itza. Dit schijnt de best bewaarde mayastad op het schiereiland te zijn. Het zal wel. Voor mij zijn het gewoon oude gebouwen met trappen. Wat dat betreft ben ik echt een cultuurbarbaar. Misschien krijg ik er nog interesse in, we hebben namelijk nog een aantal van deze cultuurbezoeken in het vooruitzicht.

Na dit bezoek zijn we doorgereden naar Merida. De autorit van Cancun naar Merida is overigens heel erg saal. Het is een rechte weg met aan beide kanten alleen maar bomen. Weinig genieten van het uitzicht. Moest me daarom ook meerdere malen verontschuldigen dat m’n ogen tijdens de rit dichtvielen.

Eenmaal aangekomen in Merida begon het spel weer: “zoek je hotel”. Deze keer was de locatie van het aangegeven hotel redelijk makkelijk te vinden. Het probleem deed zich alleen voor dat op het aangegeven adres geen hotel te vinden was. Toen we gingen kijken in de nieuwe documenten, bleek dat het hotel gewijzigd was en dat we enkele blokken verder naar een ander hotel moesten zoeken (de reisorganisatie houdt het wel spannend voor ons)

Het goede hotel was snel gevonden. Na het inchecken zijn we Merida ingedoken. Dit is werkelijk een uitgestorven stad (tenminste, het deel waar wij verblijven). Alle huizen en winkels zijn helemaal dicht met tralies. Wellicht heeft het te maken dat het zondag is. Dat zullen we morgen pas echt kunnen vaststellen.

Uiteindelijk zijn we op het pleintje om de hoek uitgekomen. Daar was markt en zag het er gezellig uit. Hier hebben we even rondgelopen, waarna we weer teruggekeerd zijn naar het hotel. In het hotel hebben we een lekker koud drankje gedronken en Edwin is lekker wezen douchen. Die arme jongen had een doorweekt t-shirt aan. Het is hier namelijk heel erg warm en Edwin kan daar niet zo goed tegen. Ik vind het ook niet erg lekker, maar ik word er eerder sloom van.

Na ons bezoekje in het hotel zijn we terug gekeerd naar het, nog steeds niet bruisende, centrum om een hapje te eten en nogmaals een wandeling te maken.

Momenteel liggen we lekker op onze hotelkamer in de airco en doen we vanavond even lekker rustig aan. Morgen weer een dag…

Dit bericht is geplaatst in 2010 | Mexico. Bookmark de permalink.