Op naar de sleutels

Deze ochtend had ik wederom nog last van de jetlag. Om 6.00u was ik alweer klaarwakker.

Vandaag verlaten we Miami voor een ritje naar de Keys. Na een ontbijtje op de hotelkamer was het tijd om de auto weer in te laden.

De rit over de Keys is werkelijk prachtig: mooi blauw water met groene bomen, blauwe lucht en een zonnetje. Wat wil een mens nog meer? Koelte, want het is weer lekker warm vandaag.

Onderweg stoppen we voor een duik in het heerlijke water. Een fijne afkoeling!

Aangekomen in Key West rijden we eerst naar ons hotel om in te checken. Dit ging niet heel makkelijk. Eerst kregen we sleutels voor vier kamers ipv drie. Blijkt een van de kamers al gebruikt te worden door andere gasten. Zo vriendelijk als we zijn, toch maar even teruggegaan naar de receptie. Voor het ongemak ontvangen we bonnen voor een gratis drankje aan de bar. Die bewaren we voor de avond.

We verkennen Key West middels een fietstocht. Weer wat anders dan wandelen en het is net iets koeler.

Na de fietstocht is het tijd voor een drankje, want het is ook weer niet niks zo’n fietstocht. We hebben allemaal veel vocht verloren. De één op nog gekkere plekken dan de ander…

Weer terug in het hotel nemen enkele van ons een duik in het zwembad. Dat is echt de beste verkoeling.

Voor de zonsondergang moet je hier op de Keys zijn. Het uitzicht is werkelijk prachtig. Voor je het weet is die gele bal weg en gaan we naar Sloppy Joe’s. Dit is een bekend restaurant met een famous burger: een broodje met gehakt in tomatensaus en dan heel vet. Ongezond, maar lekker!

Als toetje heb ik mij gewaagd aan een White Macadamia Nut Cookie. Gelukkig was ik zo slim om een cookie te delen met Celeste, want al snel zat ik eigenlijk al vol.

In de avond besloten we onze bonnen bij de bar in te wisselen. Nou, mooi niet: de bar is niet meer open. Gelukkig hebben we in onze koelbox nog een drankje staan.

Dit bericht is geplaatst in 2013 | Amerika met de tags . Bookmark de permalink.