Wandelen voor een auto

Om 06.30 uur was Marianne reeds wakker. Besloot te douchen en naar het strand te gaan waar ons hotel aan lag. Zij had gelezen dat aan de kusten van Florida dolfijnen te zien zouden zijn. De zon was nog niet eens op en er was bijna niemand op het strand toen zij kwam aanlopen.

Zij tuurde naar het water en dacht, ’t zal toch niet waar zijn. Met haar eigen ogen ontwaarde zij daar werkelijk groepen dolfijnen. Zo vlak bij de kust. Als ze het water in was gelopen en de dolfijnen waren gebleven, had ze ze zo kunnen aaien. Wel drie kwartier heeft ze daar in d’r eentje op het strand gezeten met in de aanslag een verrekijker, een fototoestel en een filmcamera.

Zij wist niet wat ze het eerste moest hanteren. Terug in het hotel was Chris ook inmiddels wakker en zag er op z’n paasbest uit (dag te laat natuurlijk).

Met z’n tweeën naar de buurtsuper voor zalig brood voor ons ontbijt en nadat we dat genuttigd hadden, gingen wij op weg naar het Edison en Ford-museum. Erg interessant allemaal. De twee meiden vonden de rondleiding van 1 ½ uur wat te lang duren. ’s Middags brachten we via verschillende tolwegen, daar word je mee dood gegooid in de States, een bezoek aan Sanibel Island.

Het strand daar zou volgens onze reisgids overspoeld zijn met prachtige schelpen. We zagen een werkelijk schitterend strand, een prachtige blauwe zee, veel bejaarden en wat schelpen. Ik denk dat er op het strand van Scheveningen meer schelpen te vinden zijn. Laat in de middag terug in het hotel besloten we een uurtje te gaan zwemmen en zonnen. ’s Avonds besloten we stokbrood te kopen met verschillende (fruit ) salades.

Na het eten bezochten we een prachtige midgetgolfbaan, JungleGolf, om een potje te spelen. Ed sloeg z’n balletje werkelijk heel lullig het water in, Chris won de pot, Celeste verloor en Marianne en Edwin wonnen een vrij spel. Helaas hadden we hier geen zin meer in, maar ooit zullen we muntjes nog een keer gebruiken. Om 23.00 uur zochten we ons bed op.

Dit bericht is geplaatst in 2003 | Amerika met de tags . Bookmark de permalink.