Bochtencircuit

Vandaag waren we wederom lekker vroeg wakker, zodat we weer een ontbijtje konden halen bij de Wal Mart.
Vervolgens ging onze weg verder richting Chiapa de Chorzo. Dit was een tocht van zo’n 300km. Je zou verwachten dat je dit met enige snelheid binnen enkele uurtjes gereden is. Niets is minder waar. Aangezien de volledige weg door, om en langs bergen was, hebben we zo ongeveer 400 bochten genomen. Je kan dan wel nagaan dat de snelheid wat aangepast moest worden en hierdoor de totale reisduur ook. Ik ben blij dat ik geen malariatabletten slik, met als bijwerkingen depressiviteit, anders had ik mezelf echt van een berg afgeworpen.

Nou dat was de negativiteit van vandaag. Nadat we ingecheckt hadden in ons hotel, zijn we het dorpje gaan verkennen. We hebben een beetje rondgewandeld in de buurt van het hoofdplein. Heel bijzonder is het hier niet.

Na onze wandeling hebben we een korte duik in het zwembad genomen. na 15 minuten begon het helaas te regenen, waardoor we maar snel weer naar binnen zijn gegaan.

Ondertussen was het voor ons ook wel tijd om een hapje te gaan eten. Dus maar weer het dorpje in, op zoek naar een geschikt restaurant. Hier is helaas geen McDonalds te vinden, dus moesten we het maar wagen op een locale snack. Het zijn taco’s geworden. Helaas niet zo lekker als we hadden verwacht.

Na het eten hebben we onszelf getrakteerd op een ijsje, omdat we zo zielig zijn na zo’n lange autorit.

Morgen wordt hopelijk een wat functionelere dag, aangezien we dan een boottochtje gaan maken.

Voor nu gaan we maar even relaxen, zodat we morgen weer fris en fruitig zijn…

Dit bericht is geplaatst in 2010 | Mexico. Bookmark de permalink.